Thursday, September 6, 2007

limonlu kek-light


Bloglardaki arkadaşların tariflerinde özellikle yabancı kaynaklarda keklerde çogunlukla katı yağ kullanılması dikkarimi çekmişti.Ama ben bu kadar katı yağ kullanmayı hiç içime sindiremedim ve aklıma birden bir fikir geldi:tereyağı yerine süzme yoğurt kullansam nasıl olur?Hemen denemeye karar verdim.2 tepeleme yemek kaşığı süzme yoğurdun içine yarım çay bardağı sıvıyağ ekledim.1 su bardağı şeker ve limon kabuğu rendesi ile mikserde çırpmaya başladım.İçine birer birer yumurtaları ekleyip çırpmaya devam ettim.Toplam 3 yumurta ekleyince yarım su bardağı süt ,yarım limon suyu,un ve kabartma tozunu da katıp yavaşça karıştırdım.Yağlanmış kalıba döküp 170C de pişirdim.Fırından çıkınca biraz ılınmasını bekledim ve pişmesi esnasında yarım su bardağı şeker ve yarım su bardağı limon suyunu kaynatarak hazırladığım şerbeti üzerine döktüm.Böylece yağı oldukça az ama lezzetli bir kek yapmış oldum. afiyet olsun.

No comments: