Thursday, September 27, 2007

CHILI








Bugün iftarda ne pişirsem ne pişirsem diye gezinirken sevgili uzak köşe'nin bu tarifiyle karşılaştım.Hemen denemeye karar verdim fakat bazı malzemeleri bulamadığım için benzer olanları kullanarak yaptım.Örneğin kırmızı kuru fasulye konservsi yerine normal kuru fasulye konservesi ve özel acı meksika biberleri jalapeno (orjinal tarif için http://www.uzakkose.blogspot.com/ ) yerine normal yeşil biber (ki ben tatlı kullandım , çocukları düşünerek fazla acı olsun istemedim.), chili powder yerine de az acılı kırmızı pul biber kullandım.Büyük bir cesaretle tarifteki kakaoyu bile ekledim ve SONUÇ gerçekten çok güzel ve lezzetli bir yemek oldu.Kendi yaptığım şekilde tarifi şöyle:

malzemeler:

750g tavuk kuşbaşı
4 dilim pastırma
1 büyük baş soğan
1 baş sarmısak
6 adet yeşil biber
5-6 adet küp küp doğranmış domates
1 yemek kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı pekmez
1 yemek kaşığı kakao
1 bardak su
1 kutu konserve kuru fasulye
kırmızı pulbiber
1 tatlı kaşığı tuz
zeytin yağı
yapılışı:

Tavaya sıvıyağı alıyoruz, pastırmaları ekliyoruz.Biraz kavrulunca tavukları ekleyip suyunu çekip hafif kavrulana dek karıştırarak pişiriyoruz.Ardından doğranmış soğan, sarmısak ve yeşil biberleri ekliyoruz kavurarak pişirmeye devam ediyoruz.Birazdan kimyon ,kakao ve kırmızı biberi ekleyip şöyle bir çeviriyoruz.Domatesleri ilave ediyoruz 5-6 dakika pişmeye bırakıyoruz.Domatesler iyice ezilince suyu , pekmezi ve tuzu ekleyip 15 dakika ağzını kapatıp pişiriyoruz.Bu sürenin sonunda kuru fasulyeleri de ekliyoruz ve 15 dakika daha pişirmeye bırakıyoruz.Yemeğimiz hazır afiyet olsun.

4 comments:

Alev said...

Pelin
Begenmis olmana cok sevindim. Bizde cok severek yiyoruz. Senin tarifinde bence cok guzel olmus. Ellerine saglik.

Sevgiler

Unknown said...

Ne kadar ilginç , bir okadarda güzel görüntülü bir yemek olmuş..Tadı da güzel oldu diyorsan kesin denemem lazım..Ellerine sağlık...

DREAMER Elif GÜNEŞ said...

merhaba,

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.Bende de fasulyesiz bir chili tarifi var bol acılı kimyonlu heveslendim burada görünce aklıma geldi şimdi.(k.fasulyeyle pek aram yoktur da onun için)
iadeyi ziyarete beklerim :)

selamlar ve sevgiler,

Elif

Cafe Gusto said...

Pelin tarifin yeni versiyonu da güzel olmuş.Ellerine sağlık.Çocuklar olunca bazen yemeklerin içindeki malzemeleri değiştirmek zorunda kalıyoruz..
sevgiler...