Sunday, September 30, 2007

karnabahar çorbası

Kış sebzelerinin hepsini çok sevsem de karnabaharın yeri bir başka.Bu çorbanın tarifini kendim deneyerek buldum .Karnabahar yerine lahana veya kabak kullanarak da yapılabiliyor.oldukça sağlıklı ,öyle ağır kremalar falan da yok içinde ama tadı onu yakalamış durumda.Yapılışı da oldukça basit.1-2 yemek kaşığı unu yağda kavuruyoruz.2-3 çiçek karnabaharı bu arada minnacık doğruyoruz.Kavrulan una 2-3 bardak su ekliyoruz. doğranmış karnabaharları ekleyip bir adet de havuç rendeliyoruz.İyice yumuşayıp pişmesini sağlıyoruz.Bu süre sonunda ben çok kısa süre blender tutttum çorbaya, sebzeler iyice ezilip özleşsin diye.Sonra da 1-2 bardak süt ekliyoruz. 5-10 dakika da böyle pişiyor. Tuz ve tercihe bağlı karabiber ekleyip afiyetle yiyoruz.

5 comments:

Pembelinin Mutfağı said...

Merhaba, karnabaharı çok severim ama çorbasını denememiştim doğrusu. Çok merak ettim, ellerine sağlık.

NiNo said...

ellerine saglik canim bu arada muzikte kayboldum solemek istedim gecen iki sene onceydi galiba tvde bir programin muzigiydi iftar saatinde yayinlanan yanilmiyorum degilmi ;) harika bir melodi icim sicacik oldu sevgiler

Unknown said...

merhaba, çorbasını hiç yapmamıştım karnabaharın. ilginç geldi, eminim çok lezzetlidir. eline sağlık...

banu kırmızıgül said...

canım merhaba.
karnabaharı çok severim. çorbasını mutlaka deniyecem .ellerine sağlık.
sevgiler..

inci said...

canım kadir gecen mübarek olsun....çorban mis olmuş...sevgiler...