Friday, May 25, 2007

incir reçeli


Geçenlerde Tijen İnaltongun sayfasını okuyordum.Bir zamanlar incir reçeli yaptığından bahsediyordu.İncir reçeline bayılırım, o harika kokusu ve tadı.... Ama incir bizim buralarda yetişmediğinden ham incir de olmaz ve incir reçeli yapmayı da bilmeyiz.Bu yüzden hemen yorumlar kısmına yazıp Tijen Hanım'a incir reçelini nasıl yaptığını sordum.O da sağolsun hemen cevap yazmış.Fakat iş ham incir bulmaktaydı.Şans bu ya babam o sırada Ayvalık'taydı ve 1 hafta içinde dönecekti.kendisinden gelirken bana biraz ham incir getirmesini rica ettim. O da gerçekten gelirken getirmiş.Annem incirleri görünce babama nerden aldığını sordu.:Babam da arka bahçedeki incir ağacından topladığını söyleyince annem bana döndü ve o incir ağacının yabani incir ağacı olduğunu ve ondan reçel olmayacağını boşuna uğraşmamam gerektiğini söyledi.İncirleri aldım elime şöyle bir kokladım hatta bir tanesini parçaladım içine baktım gayet iyi görünüyordu , kokusu da güzeldi.Kafayı takmıştım.İlla ki yapacaktım , şansımı denemeye karar verdim.Nitekim denedim de... SONUÇ: Mükemmeldi.Gerçekten çok güzel oldu.Kokusu, tadı önceden yediğim incir reçellerinin aynısı idi.İncirler reçelde kullanılanlardan biraz büyük olmasına rağmen güzel oldu.Gelelim tarifine:İncirleri alacalı olarak soydum ve üstleri çatalla minik minik deldim. Sonra bir tencereye aldım ve üstlerini suyla doldurdum.Kaynayınca altını kapattım, suyunu süzdüm.Soğuyunca incirleri elimle hafifçe sıkıp içindeki acı suyunu atmasını sağladım.Bu işlemi 3 kez tekrar ettikten sonra 4 bardak şeker ve 4 bardak su ile şerbet hazırladım. İçine de incirleri attım; ocağın altını kısıp incirler içine şerbeti iyice çekene kadar yaklaşık 20 dak. pişirdim.



7 comments:

Anonymous said...

Sevgili Pelin,
İncir reçelin tam kıvamında görünüyor,ellerine sağlık canım.
Tijen'e de sana vermiş olduğu bilgilerden dolayı teşekkürlerimi gönderiyorum.Umarım anneciğinin de hoşuna gitmiştir.

Sevgiyle,

Ceylan said...

Pelin'cim selam!
Bayılırım incir reçeline! Kadıköy yazımda da okumuşsundur, şekerciden aldım- kendim yapamadım maalesef! Çok isterdim yapmayı da aslında am bugünlerde kendimi zor taşıyorum!Reçel zaten ne mucize bir şey di mi? Bu kadar basit ama bu kadar lezzet dolu bir tat! Hem de sevdiğin meyveleri uzun zaman yemenin bir yolu! İstersen kurabiye içine ya da tart ya da peykeklerin üzerine sos da yapabilirsin! İşte bereket diye buna denir!!
Istanbul'dan sevgiler!

DREAMER Elif GÜNEŞ said...

Eline sağlık çok güzel olmuş ,çok da güzel anlatmışssın:)
Ben de önceki hafta reçellik incir almıştım.Ama acı tadı olacağını düşünemediğim için direkt şeker ilavesiyle pişirdim.Tabii tadı çok buruk ve acı oldu.İki kez daha kaynattım ama yine de o tad tam olarak gitmedi.Şimdi anlıyorum ki sadece kaynatmak değil tek tek sıkarak acı suyunu çıkarmam gerekiyormuş.Artık bir daha bulursam alıp bu tarife uygun şekilde yapacağım.

Selamlar ve sevgiler,

Elif

cocuktancocuk said...

bütün reçelleri severim ama incir reçeli bir başka güzeldir benim için...
paylaşımın için teşekkürler
sevgiler

Anonymous said...

bende bayılıyorum.Paylaşımın için teşekkürler

Şebnem said...

Pelin Hanım Merhaba,

Yabani incir reçelinin tarifini yazmışsınız.Yazdığınız tarifte bir şey eksik o da göztaşı. Göztaşı olmadan bu reçel acı olur.Nekadar çok kaynatıp, yıkayıp, sıksanızda göztaşı koymazsanız reçel acı olur.Sizin reçel nasıl acı olmadı hayret.Ben çok defalar denedim olmadı.
Sevgiler,

Seçil said...

Evet göztaşı olmadan yaban incirle yapıldığı zaman acı oluyor...