Tuesday, February 12, 2008

KAHVE KREMALI PASTA

Kahveli pastalar hep favorilerim arasında olmuştur.Bu tarifi aylar önce creampuffsinvenice de gördüğümde hemen çıktısını almıştım, tariflerim arasında bekliyordu.Ben tarifi aynen uygulamadım.Tarifte miktarlar çok fazlaydı. Creampuffsinvenice´in tarifi doğrultusunda kendim kendi ölçülerimle bir tarif oluşturdum.Sonuçtan oldukça memnun kaldım.Harika kabaran bir kek ve kreması da çok güzel, kahveli bir tattı. İşte benim uyguladığım tarif:

kek için:

3 büyük yumurta

1 bardak süt (içine 5-6 damla limon suyu eklenip 15 dakika bekledikten sonra kullanılacak)

1 bardak sıvıyağ

1 bardak nescafe(yeni hazırlanmış ve sıcak olacak)

1/2 bardak kakao

1 çay kaşığı tuz

1+ 1/2 bardak şeker

3-4 bardak un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatalı kaşığı karbonat

kreması için:
90 gr tuzsuz tereyağı
1 bardak şeker
1 yumurta sarısı
2 yemek kaşığı (tepeleme) un
2 yemek kaşığı nescafe
2 bardak süt

not: bardak= su bardağı

YAPILIŞI:

Keki yapmak için un,kabartma tozu, karbonat, kakao, tuz ve şeker bir kapta karıştırılır.İçine süt ve sıvıyağ sırasıyla eklenip mikserle çırpılır. Yumurtalar birer birer eklenip çırpılır.En son sıcak nescafe de eklenip karıştırılır.Fazla katı olmayan bir kek hamuru elde edilecektir.Yine de hamurunuz pişmesinden şüphe duyacağınız kadar sıvı olursa biraz daha un ekleyin.26-28cm lik yuvarlak kek kalıbında 170C de pişirilir.Kürdanla iyice pişip pişmediği kontrol edildikten sonra fırından çıkarılır.

Bu arada krema hazırlanır.Yumurta sarısı,nescafe,un bir kapta karıştırılır ve sütle beraber pişirilir.Oldukça koyu kıvamlı bir muhallebi elde edilir.Ara sıra karıştırıp üstünün kaymak tutması önlenerek soğuması sağlanır.Tereyağı ve şeker mikserle iyice çırpılır.Soğumuş nescafeli karışım da eklenip bir miktar daha çırpılır.

Kek pişince soğuması beklenir.İkiye kesilip arasına ve üstüne krema sürülür.Afiyet olsun!

5 comments:

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) said...

Keki tek başına bile çok lezzetli görünüyor. Tiramisuya rakip bence bu tarif :)

pelince said...

Adaşım bende bayılırım kahve lezzetine.Çocuklar hep kısıtlıyor beni..Onlara yemeyince ben yiyorum hep:)sonra olanlar oluyor :)) Ama misafirlere ikram etmek için hoş bir lezzet.Çok güzel kabarmış ayrıca.

Ellerine sağlık.

GANNE said...

Pelincim çok değişik ve güzel bir tarif. Görüntü de süper. Ellerine sağlık. Bu güzel tarifi deneyip bizimle paylaştığın için teşekkürler. :)

Anonymous said...

elifggpelincim cok guzel gorunuyor.son gunlerde ben de dusunuyordum kahveli kek pişirmek ,üstüne senin tarifi gördüm ne güzel.
selamlar,
Elif

ilker'in mutfagi said...

pasta harika görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.