Tuesday, July 31, 2007

LOKUMLU KURABİYE





Bu kurabiyeleri yapalı yaklaşık 1 ay oldu ama bir türlü yazamamıştım.Bu benim ilk icingli kurabiye denemem olduğu için basit bir süsleme yaptım.
malzemeler:
1 yumurta
150 g tereyağı veya margarin
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı nişasta
kabartma tozu
vanilya
alabildiği kadar un
içi için:
güllü lokum
icing süsleme için:
1 bardak pudra şekeri
2 yemek kaşığı limon suyu
1 yumurta beyazı
gıda boyası
kurabiye hamuru için verilen tüm malzemeler yoğurulur.küçük küçük toplar haline getirilen hamurlar avucunuzun içinde açılıp önceden 4-5 parçaya bölünmüş lokumlar arasına koyulup üzerine katlanır.Tepsiye böylelikle dizildikten sonra 175C de pişirilir.Bu arada süsleme için pudra şekeri,yumurta beyazı ve limon suyu iyice çırpılır.İstenilen renkte gıda boyaları ile renklendirilir.Fırından çıkan kurabiyeler soğuduktan sonra icing ile süslenir. İcing çok çabuk kuruduğu için kurabiyeler soğumaya yüz tutarken hazırlanması uygun olur.Ben hazırladığım icingi yağlı kağıttan yaptığım hunilerin içine doldurarak üzerlerine sıktım.Siz de değişik şekillerde süslemeler yapabilirsiniz.

No comments: