Tuesday, July 3, 2007

kuş yuvasında köfte






Bizim evde köfte kurtarıcı bir yemektir hem de çocuklara et yedirmenin en kolay yoludur.Bu tarifi bir dergide okumuştum.Lezzet dergisi olabilir , çok üzgünüm hatırlayamıyorum. Şekil olarak çok hoşuma gitmişti.Ama tarif ve malzemeler aklımda kalmamış ben kendi yorumumla yaptım.
köfte için:
500g kıyma
bayat ekmek içi
1 adet rendelenmiş soğan
kekik
karabiber
tuz
patates püresi için:
3-5 tane haşlanmış patates
1 çay bardağı ince bulgur
1 yumurta
tuz
Önce köfte için tüm malzemeler yoğurulup küçük küçük toplar yapılır ve yağda kızartılır.Patatesler ezilip püre haline getirilir .Diğer malzemeler eklenip 10-15 dakika beklenir zira yumurta patates püresini cıvıklaştırıyor şekil vermek zor olacağından bekleyip bulgur o ıslaklığı almalıve şekil verme kıvamına gelmelidir.Daha sonra patateslerden toplar yapılıp ortası oyulur. Isıya dayanıklı altı yağlanmış bir kaba dizilip 10-15 dakika fırında pişirilir. Daha sonra oyuklara köfteler yerleştirilir. Yağ ve salça kavurulup azıcık su ilavesi ile köftelerin üzerine gezdirilip fırında 5 dakika daha tutulur. Sıcak servis edilir.Fotoğraflar köftelerin salçasız hali ben salçalı yapmanızı şiddetle tavsiye ediyorum.


4 comments:

Anonymous said...

canım cok nefıs görunuyor. ellerıne saglık..

*Ra said...

Pelinciğim merhabalar. Köftelerin sunumu çok şık olmuş. Ellerine sağlık canım.

Yağlı krema ile pasta hiç kaplamadım. Hatta hiç yağlı krema yapmadım. Ama pastane pastaları genellikle yağlı krema. Ben pek haz etmiyorum. Fakat Dr.oetker in pasta kreması var. O lezzet olarak da güzel, kaplamaya da uygun oluyor. Tavsiye ederim canım.
Sevgilerimle.

Anonymous said...

Sevgili Pelin'ciğim,
Çok şık sunumlu olmuş köftelerin canım ellerine sağlık..Köfte sevmeyenler bile bunları gördükten sonra eminim fikirlerini değiştireceklerdir..Afiyetler olsun..

Sevgiyle kal.

Nukhet said...

Sevgili Pelin
Iadeyi ziyarete geldim ve bu guzel koftelerle karsilastim. Ben de en kisa surede yapacagim, tesekkurler. Ellerine saglik.Sevgiler