Wednesday, April 11, 2007

zeytinyağlı çağla yemeği



çağladan da yemek olurmuymuş demeyin.gerçi bu tarifi ben de ilk defa yogurtland de okuduğumda böyle düşünmüştüm.geçen hafta evde o kadar fazla çağla vardı ki bunları ne yapacağım diye düşünürken bu tarif aklıma geldi ve hemen denedim.aslında yapılışı çok basit. bir adet kuru soğanı birkaç diş sarmısakla beraber kavuruyorsunuz. yıkanıp ortadan ikiye kesilmiş çağlaları ekliyorsunuz.birazcık şeker ve tuz birazcık da su ekleyip yaklaşık yarım saat pişiriyorsunuz. tadına gelince... ekşili şeylerden hoşlananlar için değişik güzel bir yemek olabilir. ama ben ekşi sevmem diyorsanız denemenizi tavsiye etmem. orjinal tarif için http://yogurtland.com adresine bakabilirsiniz. ben bir daha ki sefere içine nohut gibi başka şeyler ekleyip değişik birşekilde pişirmeyi planlıyorum.bu arada fotoğrafta gördüğünüz porselen tabağın benim için anlamı çok büyüktür bana rahmetli anneannemden kalmıştı , kim bilir kaç yıllıktır .hatıra olrak kalsın diye buraya eklemek istedim.
Sevgili Ceylan beni sobelemiş. soruların cevaplarını en kısa zamanda yazacağım.

No comments: