Friday, April 27, 2007

ilk marzipanlı pasta denemem




17 Nisan kızımın doğum günüydü.ben de Hollanda'dan gelen marzipan ve gıda boyalarımı kullanarakbir pasta yapmak istedim.İlk defa marzipan kulladığımdan biraz zorlandım. pastayı yaptıktan sonra marzipanla kapladım. marzipanı merdaneyle açmak çok zor oluyor. sürekli merdane ve masaya yapışıyor. Ama bunun kolay bir yöntemini EVREN den öğrendim. hamuru buzdolabı poşetinin arasına koyup açıyormuş, böylece de ne masaya ne de merdaneye marzipan değmiyormuş.Bir dahaki sefere ben de böyle yapacağım.ayrıca Evrenin blogunda bir kitaptan örnek verdiği marzipanlı süslemeleri görmenizi tavsiye ederim.(http://anneminmutfakokusu.blogspot.com/2006/09/marzipanla-ilgili-ikinci-yazi.html)

pastayı ise şöyle yaptım:
malzemeler:
1 paket kedi dili
1 paket kakaolu krem şanti
1 paket kakaolu tukaş pasta arası krema
1 su bardağı dondurulmuş vişne
2 çorba kaşığı greyfurt kabuğu reçeli
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı nişasta


öncelikle geçen seneden buzluğa attığım vişneleri buzluktan çıkarttım. hafif eriyince çekirdeklerini çıkartıp nişasta ve çok az (yarım çay bardağı kadar) su ile kaynayıncaya kadar pişirdim. yine kendi yaptığım ve pasta süslemelerinde kullanmak için sakladığım greyfurt kabuğu reçellerini doğradım.ılık suyun içine nescafeyi ekleyip karıştırdım.
kedi dillerini çabucak nescafeli suya batırıp çıkardım. yarısını bu şekilde yapıp yanyana dizdim. üzerine pasta arası kremayı sürdüm.soğuyan vişneli sos ve greyfurt kabuklarını da koyduktan sonra kedi dillerinin diğer yarısını da nescafeli suya batırıp üstüne dizdim. en son krem şanti ile üzerini kapladım. marzipan hamuruna gıda boyaları ile renk vererek açtım ve pastayı kaplayıp süsledim.

No comments: