Sunday, March 11, 2007

iç baklalı kereviz

malzemeler:
1 su bardağı kuru veya taze iç bakla
2 orta boy kereviz
1 orta boy havuç
1 orta boy patates
kuru soğan
zeytinyağı
tuz bir tutam şeker

yapılışı:
Öncelikle benim gibi kuru iç bakla kullanacaksanız önceden ıslatılmış baklaları haşlayıp kabuklarını ayıklayın.
Zeytinyağında soğanları kavurup doğranmış kereviz, havuç , patatesler ve içbaklayı üzerine ekleyin.Bir tutam şekerle tatlandırın. Tuzunu ve 2 çay bardağı kadar suyu ekleyip pişirin.Önemli not: piştiğinde tüm suyunu çekmiş olmalı. Dereotu ile süsleyip servis yapabilirsiniz.

1 comment:

Ceylan said...

Pelin Merhaba!
Sen de benim gibi nispeten taze blogculardansın sanırım! Nereden buldun beni?
Umarım bizim bloglarımız da sevdiğimiz bloglar gibi uzun ömürlü, bol bereketli olur!
Borç çorbasına gelince..valla ben sebze çok sevdiğimden, bu çorba da sebze deposu olduğundan çok seviyorum. Pancardan dolayı tadı biraz tatlı ama sarmısak son anda eklendiğinden o da hoş bir aroma veriyor..tabii bu kombinasyonu seversen..! İstersen yarım porsiyon yap bi bak..
Sık sık beklerim bloga kahveye!
Sevgiler, Ceylan