Monday, December 1, 2008

ARAP KURABİYELER


Bu tarif de yine portakal ağacından denediğim tariflerden biri. İçindeki haşlanmış yumurta sarısı ile çok değişik ve harika yorumlar almış. Ben de geçen ay gelen misafirlerim için denemek istedim. Fakat kurabiyesi umduğum kadar iyi olmadı. Verieln pişirme süresi az gelmiş de olabilir diye şüpheleniyorum. Ama klasik bir kurabiye hamuru ile de yapılabilir. Kakaolu nesquickli karışıma bulama olayı gerçekten harika. Ben de çilekli nesquicke bulayıp pembe kurabiyeler yapmayı da planlıyorum.Bu tarif için sevgili Hatice`ye teşekkür ediyorum.

İşte orjinal tarif

http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2005/02/arap_kurabiye.html

malzemeler:
hamuru:
3 haşlanmış yumurta sarısı
1 paket oda sıcaklığında margarin
1 paket vanilya
aldığı kadar un
üzerine:
yarım su bardağı pudra şekeri
yarım su bardağı nesquik
yarım su bardağı kakao (veya çekilmiş filtre kahve)
not: kabartma tozu eklemiyorsunuz.

hazırlanması:
haşlanmış yumurta sarılarını elle iyice ufalayın. margarini katın. iyice bulamaç haline getirin. vanilyayı ekleyin.
aldığı kadar un eklenir yoğurun. unu yavaş yavaş ekleyin. ceviz büyüklüğünde alıp elin içinde top yapın. kolaylıkla şekil alıyorsa daha fazla un koymayın.
fındık kadar (veya cevizden biraz küçük) top yapın. 170 derecede 15 dakika pişirin. (ben ısıyı 150C'ye getirip 5 dakika daha pişirdim.)
pudra şekeri,kakao ve nesquik'i bir kapta karıştırın. (küçük bir leğen gibi geniş bir kap olursa daha iyi oluyor) fırından çıkan sıcak kurabiyeler hemen bu karışıma bulayın. soğuyunca servis yapın.

3 comments:

ufukmutfakta said...

Pelin merhaba,
Kontrol panelinde "yerleşim" yazan yeri aç. Sağ sütunlarda yeni düzenleme ekle butonunu bul ve tıkla. Açılan sayfada pek çok buton göreceksin. Şu an benim blogger paneli açılamadığı için göremiyorum ama onlardan birine basarak açılan panelde izlemek istediğin blogları yazıyorsun. Sırasıyla kayıt edip, kaydet yaparak. Sayfana ekleyebiliyorsun. Umarım yararlı olabilişimdir. Kolay gelsin.

Anonymous said...

ya abi bu araplar ne zaman yapıldı musti ha bide ben onun oğluyum musti

yemek said...

Ben de denemiştim ve yediğim en lezzetli kurabiyelerdendi.
Ellerine sağlık.
Hayırlı cumalar...